קבלת טיפול רפואי
השלב הראשון אחרי תאונת עבודה הוא פנייה מיידית לקבלת טיפול רפואי. על העובד לוודא שיפנה למוקד רפואי ויתעד את הפגיעות הפיזיות שנגרמו כתוצאה מהתאונה. כל טיפול רפואי שיתועד יוכל לשמש בתור ראיה בעת הצורך.
דיווח למעסיק
לאחר קבלת טיפול רפואי, הצעד הבא הוא לדווח למעסיק על התאונה. על העובד להודיע למעסיק מיידית על הפציעה, כך שתהיה תיעוד מיידי של המקרה. המעביד מחויב לדווח למוסד לביטוח לאומי על התאונה תוך 7 ימים, והדיווח הזה חשוב להבטחת קבלת הפיצויים המגיעים.
פנייה למוסד לביטוח לאומי
השלב הבא הוא פנייה למוסד לביטוח לאומי לצורך הגשת תביעה על תאונת עבודה. יש למלא את הטפסים הנדרשים ולהגיש אותם עם כל המסמכים הרפואיים הנלווים. ככל שהתביעה תוגש מהר יותר, הסיכוי לקבלת פיצויים במהרה עולה.
תיעוד כל הוצאות רפואיות
לאחר תאונת העבודה, יש לתעד את כל הוצאות הרפואה שנעשו בעקבות התאונה. זה כולל טיפולים, תרופות, נסיעות לטיפולים רפואיים, ואם נדרש, גם עזרת צד שלישי. כל הוצאה כזו יכולה להיכלל בפיצוי שהעובד זכאי לו.
אם לא מובן מה מגיע לך
אם אינך בטוח לגבי הזכויות המגיעות לך בעקבות תאונת העבודה, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתאונות עבודה. ישנם מקרים רבים בהם העובדים אינם מודעים לזכויותיהם, ולא תמיד המוסד לביטוח לאומי יסביר להם את כל הזכויות.
סיכום
לאחר תאונת עבודה חשוב לפעול מידית. תחילה יש לקבל טיפול רפואי, לדווח למעסיק ולמוסד לביטוח לאומי, ולשמור על תיעוד של כל הוצאות. אם יש ספק לגבי הזכויות, יש לפנות לייעוץ משפטי.