אובדן כושר עבודה

שלומי ארונוב - משרד עורכי דין

אובדן כושר עבודה הוא מונח המתייחס לאדם אשר בשל מחלה ו/או תאונה איבד באופן מלא או חלקי את יכולתו להשתכר בעבודתו בטרם חל שינוי במצבו הבריאותי.

כאשר כושרו של אדם להתפרנס נפגע בעקבות תאונה או מחלה, הוא זכאי לקבל פיצוי כספי מן המוסד לביטוח לאומי, קרן הפנסיה וחברות הביטוח. הזכאות קיימת גם במקרה של אובדן חלקי של יכולת השתכרות.

פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה נועדה להבטיח תשלומים חודשיים לאדם שכושר ההשתכרות שלו נפגע, וזאת בגובה הסכום ולמשך התקופה שהוגדרו בפוליסה

אובדן כושר עבודה יכוסה בדרך כלל במסגרת ביטוחים פרטיים או כחלק מקרן הפנסיה.

המעביד, אשר מחויב להפריש כספים לקרן הפנסיה, מכוסה ומכסה את המבוטח גם לעניין זה.

סוגים של אובדן כושר לעבודה:

1.אובדן כושר עבודה חלקי – מצב בו אדם יכול להמשיך לעבוד אך לא באותו באופן שבו עבד לפני הפגיעה ובעקבות כך יש ירידה ניכרת ברמת ההכנסות.

2.אובדן כושר עבודה מלא- מצב בו אדם איבד את כושר העבודה שלו באופן מוחלט לכל מקצוע וסוג עיסוק. מצב זה מכונה בביטוח לאומי "דרגת אי כושר מלאה" והאחוז הניתן הוא  100%

האחוז המקובל לעניין זה בחברות הביטוח ובקרנות הפנסיה הוא 75% אובדן כושר עבודה.

סוגי פוליסות של ביטוח אובדן כושר עבודה-

פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה מוחלט –  הביטוח הבסיסי, לפיו יוכר כזכאי רק מי שאיבד לפחות 75% מכושר עבודתו.

פוליסות אובדן כושר עבודה מורחב – במסגרתן המבוטח יוכר כזכאי החל מאובדן של 25% מכושר עבודתו.

פוליסות אובדן כושר עבודה מקצועי – פוליסות אלו מכסות גם מקרים שבהם המבוטח אמנם יכול לעסוק בתחום אחר, אך אינו יכול לחזור ולעסוק במקצוע שלו.

אובדן כושר עבודה נפשי

ישנם מבוטחים המאובחנים עם מחלות נפש ותפקודם הכללי נפגע בצורה שגורמת להם לחוסר יכולת לעבוד בצורה ראויה.

כאשר אדם מתמודד עם הפרעה נפשית מאובחנת הפוגעת בתפקודו באופן יום יומי ומונעת ממנו להגיע למקום עבודתו, הוא יהא זכאי לקבל קצבה מחברת הביטוח.

שאלות תשובות:

מהו ההבדל בין סוגים של של אובדן כושר עבודה מלא וחלקי?

אובדן כושר עבודה מלא הוא מצב בו אדם מאבד את יכולתו לעבוד בשיעור  של 75% לפחות ואף אינו יכול לעבוד בכל עבודה אחרת. אובדן כושר עבודה חלקי מדבר על מצב, בו אדם מתפקד באופן חלקי ויש ירידה משמעותית בהכנסותיו.

האם קבלת קצבת נכות מביטוח לאומי משפיעה על קבלת קצבה מחברת ביטוח?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא פרטי ולכן אין קשר בין קצבת הנכות שמקבלים מביטוח לאומי, יש פוליסות חריגות בהן יש קיזוז קצבאות של המוסד לביטוח לאומי.

בעקבות התאונה שעברתי אני לא יכול לעבוד במקצוע שלי, מהן הזכויות שלי?

מומלץ לפנות לעו"ד הבקיא בתחום זה לשם הגשת תביעה לחברת הביטוח המבטחת אותך בביטוח מסוג אובדן כושר עבודה. בצירוף התיעוד הרפואי לתביעה.

שתפו את המאמר

צרו קשר

זקוקים לייעוץ משפטי?

מבינים אתכם, השאירו הודעה ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ, מבטחים לכם שתהיו יותר רגועים אחריה